مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 16:252020-09-17اقتصادي

نماینده مردم کرج خواستار تعیین و تکلیف وضعیت وزارت صمت شد


نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد خواستار اجرای ماده 234 برای رسیدگی به استنکاف رییس جمهور از معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، با توجه به گذشت بیش از 4ماه از بلاتکلیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به هم ریختگی شدید بازار کالاهای مصرفی و نابسامانی در زنجیره تولید و تأمین مایحتاج اساسی مردم و ازسویی عدم پاسخگویی دولت در این خصوص، این درخواست ارائه شده است.

متن این درخواست که در سامانه قانون گذاری مجلس ثبت شده و درحال جمع آوری امضاء توسط نمایندگان می باشد به این شرح است: باسمه تعالی برابر اصل 135 قانون اساسی و تبصره 2 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، چنانچه وزارتخانه ای به هر دلیل فاقد وزیر باشد رییس جمهور موظف است حداکثر ظرف سه ماه وزیر مربوطه را معرفی نماید.

این در حالی است که با وجود گذشت بیش از یک ماه از پایان مهلت قانونی، همچنان وزارت صمت به صورت سرپرستی اداره می شود که خلاف صریح قانون می باشد.

این موضوع با وجود نابسامانی شدید بازارهای کشور اهمیت مضاعف می یابد.

لذا درخواست اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی درباره این  استنکاف از قانون را داریم.

پی نوشت: طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون ها، استنکاف از اجرای قانون یا اجرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مردم کرج خواستار تعیین و تکلیف وضعیت وزارت صمت شد

نماینده مردم کرج خواستار تعیین و تکلیف وضعیت وزارت صمت شد