مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 14:002020-09-17بين الملل

اروپا و آمریکا علیه انگلیس


اروپایی ها و آمریکا در پی تلاش های لندن برای نقض توافقنامه های خروج این کشور از اتحادیه اروپا انگلیس را به شدت تحت فشار قرار داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، کلمنت بون وزیر امور اروپای فرانسه امروز پنجشنبه 17 سپتامبر (27 شهریور) گفت که اتحادیه اروپا حق دارد که در شرایط حاضر با انگلیس بحث و گفت وگو کند و نباید در برابر تاکتیک های انگلیس که می تواند با هدف فشار آوردن به بروکسل برای قطع مذاکرات در مورد توافق تجاری برکسیت باشد، بیش از حد واکنش نشان دهد.

دولت انگلیس این هفته لایحه ای را به مجلس عوام این کشور ارائه کرده است که بخش هایی از توافق این کشور با اتحادیه اروپا را نقض می کند.

بر اساس توافقنامه برکسیت، لندن از 31 ژانویه وارد دوره انتقالی شد و از ماه مارس گفتگو های دشوار و تا به این لحظه بی نتیجه را، بر سر روابط آینده تجاری انگلیس با اتحادیه اروپا آغاز کرد.

برخی تحیل گران بر این باورند که شکست مذاکرات تجاری میان دو طرف، دولت محافظه کار انگلیس را بر آن داشته تا با دستاویز قرار دادن اختلافات موجود، بحث یک توافق جدید را دست کم بر سر برخی محورها از جمله مرز ایرلند به میان بکشد.

اتحادیه اروپا خواستار حذف این قسمت ها از لایحه انگلیس تا پایان ماه سپتامبر شده و تهدید کرده است در غیر این صورت در پایان سال با اتمام دوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپا و آمریکا علیه انگلیس

اروپا و آمریکا علیه انگلیس