مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 12:052020-09-17اقتصادي

کانال آبیاری بیان در آستانه بهره برداری قرار دارد


مسئول مطالعات مدیریت آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از پیشرفت بیش از 80 درصدی کانال آبیاری و زهکشی آبادی بیان در قیروکارزین خبر داد و گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قیروکارزین، وحید غفوری در روند بازدید از شبکه های آبیاری و زهکشی پایاب سد سلمان فارسی اظهار داشت: اقدامات اجرایی برای ساخت کانال بیان به طول بیش از یک کیلومتر رصد و برخی موارد برای رفع نقص و بهبود طرح به پیمانکار ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه اثربخشی ساخت شبکه های آبیاری و زهکشی باعث ارتقاء راندمان آبیاری 30 تا 40 درصدی می شود، افزود: با اجرای هر یک کیلومتر شبکه آبیاری و زهکشی حدود 40 هزار متر مکعب آب کشاورزی در هر سال صرفه جویی می شود.

مسئول مطالعات آب وخاک سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه اجرای کانال های درجه یک و دو در اراضی پایاب سد سلمان فارسی بر عهده وزارت نیرو و سازمان آب منطقه ای فارس بوده که به دلایل متعدد تاکنون به سر انجام نرسیده است ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نزدیک به 15 کیلومتر کانال های درجه سه و چهار در اراضی قیروکارزین احداث کرده است.

غفوری اضافه کرد: با توجه به اهمیت اجرای سازه های آب وخاک در بهبود بهره وری از آب، ساخت کانال های مذکور از سال 1394 آغازشده که بر اساس موافقت نامه های موجود منابع ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کانال آبیاری بیان در آستانه بهره برداری قرار دارد

کانال آبیاری بیان در آستانه بهره برداری قرار دارد