مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 03:352020-09-17بين الملل

لوکاشنکو درجه دیپلماتیک چند تن از سفیران بلاروس را لغو کرد


رییس جمهوری بلاروس درجه دیپلماتیک چندین تن از سفرای کنونی و پیشین این کشور را به دلیل برخوردهای آنها نسبت به تظاهرات اعتراضی در بلاروس لغو کرد.

- رییس جمهوری بلاروس درجه دیپلماتیک چندین تن از سفرای کنونی و پیشین این کشور را به دلیل برخوردهای آنها نسبت به تظاهرات اعتراضی در بلاروس لغو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر مطبوعات ریاست جمهوری بلاروس اعلام کرد که الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری این کشور پاول لاتوشنکو سفیر سابق در فرانسه و ایگور لشچنیا سفیر سابق در اسلواکی را به دلیل فعالیتی که خدمات دیپلماتیک را به خطر انداخته از درجه دیپلماتیک خود محروم کرده است.

این دو نفر پیشتر سرکوب اعتراضات در بلاروس توسط نیروهای امنیتی را محکوم کرده بودند.

پاول لاتوشنکو که اخیراً تئاتر ملی ایانکا کوپالا در مینسک را اداره می کرد، پس از مدت ها فعالیت به عنوان یکی از مقامات دولتی و سفیر در فرانسه و لهستان، به مخالفان پیوست تا به یکی از رهبران آن تبدیل شود و برای انتقال قدرت به شورای هماهنگی پیوست.

ایگور لشچنیا، در 16 اوت، در حالی که سفیر بلاروس در اسلواکی بود، یک پیام ویدیویی ارسال کرد که در آن گفت از شکنجه و ضرب و شتم هموطنانش شوکه شده است و با کسانی که برای شنیده شدن به خیابان آمده اند، ابراز همبستگی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوکاشنکو درجه دیپلماتیک چند تن از سفیران بلاروس را لغو کرد

لوکاشنکو درجه دیپلماتیک چند تن از سفیران بلاروس را لغو کرد