مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 15:552020-09-16پزشكي

توزیع 2.5 میلیون دوز واکسن آنفولوآنزا در کشور


معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 میلیون دوز در داروخانه ها توزیع خواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، سیما سادات لاری ظهر امروز در گفت‌گو با خبرنگاران بابیان اینکه، متأسفانه روند نزولی ابتلا از نیمه شهریور متوقف و با شیب ملایمی در حال افزایش است، اظهار کرد: امیدواریم امسال با کمترین آمار ابتلا به آنفولانزا مواجه باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت بیشتر از سال‌های گذشته، تصریح کرد: امسال دو و نیم میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در بخش بهداشت و 10 تا 12 میلیون دوز در داروخانه‌ها توزیع خواهیم کرد.

وی، با اشاره به جمعیت 50 هزارنفری سالمندان و 300 هزارنفری خانم‌های باردار یادآور شد: خانم‌های باردار، افراد مستقر در خانه سالمندان، بهزیستی و مشاغل پرخطر واکسن رایگان دریافت خواهند کرد.

لاری با تأکید بر استفاده این واکسن برای افراد پرخطر هر خانواده مانند زیر شش و بالای 60 سال، خانم‌های باردار، افراد با بیماری زمینه‌ای، سرطان و شیمی‌درمانی، گفت: افراد می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی واکسن آنفلوانزا را باقیمت کمتر از 50 هزار تومان از داروخانه خریداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع 2.5 میلیون دوز واکسن آنفولوآنزا در کشور

توزیع 2.5 میلیون دوز واکسن آنفولوآنزا در کشور