مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 12:252020-09-16اقتصادي

از منظر فرهنگی ـ 2/ علت اهمیت ثبت منظر فرهنگی همدان در یونسکو؟!


ثبت منظر فرهنگی شهر همدان در فهرست میراث جهانی دارای مزایای منحصر به فردی است که که باید دید این ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو بیشتر از چه جهاتی اهمیت دارد؟ - خبرگزاری فارس ـ همدان، سایت تاریخی هگمتانه با 35 هکتار و محدوده بازار تاریخی همدان و محور میدان مرکزی شهر تا میدان بوعلی، در برگیرنده 100 هکتار عرصه ای است که می تواند در صورت تکمیل مستندات بخش قابل توجهی از منظر فرهنگی شهر همدان برای جهانی شدن باشد.

در یک توصیف کارشناسانه تصور کنید این مهم محقق شود و در آینده نه چندان دور همدان بر مدار داشته های تاریخی جهانی جای گیرد آن وقت چه اتفاقی برای این دیار رقم می خورد؟  ثبت منظر فرهنگی شهر همدان در فهرست میراث جهانی مزایای مختلفی می تواند داشته باشد، این مزایا را به طور کلی می توان در قالب ارتقا و بهبود هشت گروه مشارکت علمی و عملی ، سرمایه های اجتماعی ، افتخار ملی ، کمک های مالی و وام های مشخصه ، حفاظت از آثار ، آموزش ، باززنده سازی و اصلاح شرایط موجود و گردشگری دسته بندی کرد.

در این راستا آگاهی رسانی و اطلاع رسانی به جامعه جهانی موجب افزایش فعالیت گردشگری، جذب منابع مالی و رونق اقتصاد محلی و عامه مردم می شود.

میراث جهانی ‏یونسکو نام عهدنامه ای بین المللی است که در تاریخ 16 نوامبر 1972میلادی به تصویب کنفرانس عمومی یونسکو رسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از منظر فرهنگی ـ 2/ علت اهمیت ثبت منظر فرهنگی همدان در یونسکو؟!

از منظر فرهنگی ـ 2/ علت اهمیت ثبت منظر فرهنگی همدان در یونسکو؟!