مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 12:152020-09-16اقتصادي

ممنوعیت احداث سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه


مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: طبق مصوبات دولت ساخت سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سه استان آذربایجان غربی، شرقی و کردستان ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه فرهاد سرخوش در نشست اعضای استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه به اقدامات ستاد احیا اشاره کرد و اظهار داشت: خاکریز ایجاد شده در دریاچه ارومیه برای عبور و مرور خودروها هم اکنون به یک بحران زیست محیطی در احیای این دریاچه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه این خاکریز مانع از چرخش آب از جنب دریاچه به سمت شمال آن می شود، تصریح کرد: رفع این مشکل در اولویت وزارت راه قرار گرفته و به زودی عملیاتی می شود که تاکنون آزمایشات لازم حفاری و غیره برای آغاز احیای سیستم چرخشی اکوسیستمی در دریاچه ارومیه آغاز شده است.

سرخوش با بیان اینکه نیمی از اعتبارات اجرای این آب گذر توسط ستاد احیای و 50 درصد باقی مانده توسط وزارت راه تامین می شود، ادامه داد: در همین راستا و برای آغاز هرچه سریعتر این طرح، ستاد احیای در مرحله نخست 500 میلیارد ریال اعتبار به احداث آبگذر دریاچه ارومیه اختصاص داده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح های سخت افزاری ستاد احیای دریاچه ارومیه تا دی ماه امسال توسط رییس جمهوری کشورمان خاتمه یافته و به بهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت احداث سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

ممنوعیت احداث سد در حوضه آبریز دریاچه ارومیه