مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 12:102020-09-16اقتصادي

31 هزار تن واردات چوب در مازندران انجام شد


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران میزان واردات چوب را در سال جاری 31 هزار تن به ارزش 10 میلیون و 584 دلار اعلام کرد که از طریق بنادر نوشهر و امیرآباد انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسن خیریان پور گفت: برای صیانت از جنگل و حفظ تولید بالغ بر 236 واحد سلولزی و چوب و کاغذ مازندران با حدود 9,000 میلیارد ریال سرمایه گذاری و با اشتغال مستقیم 10 هزار نفر، ضرورت ایجاب می کند با حفظ تمهیدات و ملاحظات قرنطینه ای برای کوتاه مدت با استفاده از ظرفیت بندر امیرآباد نسبت به واردات چوب با پوست هماهنگی و اقدام شود.

البته باید برای دراز مدت با توسعه زراعت چوب مشکل تأمین مواد اولیه این کارخانجات اقدامات شود که در مازندران امسال حدود چهار هزار هکتار زراعت چوب برنامه ریزی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این جلسه تصریح کرد: حدود 65 درصد کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه، 40 درصد mdf و 30 درصد نئوپان کشور در مازندران تولید می شود که با توجه به قانون برنامه ششم و اجرای طرح تنفس جنگل، این واحدها ضرورتاً باید چوب مورد نیاز خود را از محل واردات چوب و یا از محل زراعت چوب و یا چوب های باغی تأمین کنند.

وی افزود: در این خصوص باید برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد که بندر امیرآباد به جهت موقعیت ویژه و ظرفیت های بندری و اتصال به ریل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 هزار تن واردات چوب در مازندران انجام شد

31 هزار تن واردات چوب در مازندران انجام شد