مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 12:102020-09-16سياسي

سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی تدوین شد


پیش نویس سند جامع «نحوه مشارکت مؤثر دستگاه های اجرایی در صیانت از نظام اداری و حقوق عامه و حفظ بیت المال و پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی» در راستای تحول قوه قضاییه تدوین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، علیرضا ساوری مشاور معاون و رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور گفت: پیش نویس سند جامع نحوه مشارکت مؤثر دستگاه های اجرایی در صیانت از نظام اداری و حقوق عامه و حفظ بیت المال و پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی در راستای تحول قوه قضاییه تدوین شد.

ساوری افزود: شفاف سازی گردش اطلاعات مالی و اداری در دستگاه های اجرایی، تسهیل و دسترسی افراد ذی ربط به این قبیل اطلاعات،جلوگیری از تعارض و تزاحم منافع، پیشگیری از ایجاد رانت و انحصار در معاملات دستگاه های اجرایی، تقویت مسئولیت پذیری در انجام تکالیف قانونی، افزایش مشارکت آحاد جامعه، ارتقاء آگاهی های پیشگیری از فساد، بازنگری و اصلاح ساختار های سازمانی و بهبود فرایند رسیدگی های قضایی، به عنوان مهمترین راهبرد های پیشگیری از فساد اقتصادی و اداری در سند مذکور گنجانده شده است.

رییس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم کشور بیان کرد: این پیش نویس با هماهنگی و همکاری جامعه پیشگیری کشور و دستگاه های عضو شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم و با بهره گیری از دیدگاه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی تدوین شد

سند جامع پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی تدوین شد