مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 10:302020-09-16پزشكي

علایم شایع سرطان پستان چیست؟


یکی از سرطان هایی که باید جدی گرفته شود، سرطان پستان است؛ این نوع سرطان اگر به موقع تشخص داده شود، کمترین مشکل را برای بیمار ایجاد خواهد کرد و در مقابل در صورت تشخیص دیرهنگام احتمال آن وجود دارد که بیماری به مرز خطرناکی برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر امیرپاشا ابراهیمی، فلوشیپ جراحی پستان در این باره گفت: سرطان پستان شایع ترین سرطان زنان است و سالانه تعداد زیادی به جمع مبتلایان آن در کشور اضافه می شود.

علائم شایع این بیماری عبارتند از هر گونه توده یا سفت شدگی جدید، زخم یا فرورفتگی پوست پستان، تغییر رنگ یا ضخامت پوست پستان یا تغییر اندازه یک طرفه پستان ها است.

وی در توصیه به افرادی که به دلیل شیوع کرونا از مراجعه به پزشک پرهیز می کنند، گفت: از یک جهت افرادی که کرونا را جدی می گیرند و رفت و آمدهای غیرضروری خود را به حداقل می رسانند، هم خودشان کمتر به این بیماری مبتلا می شوند و هم اینکه به محدود شدن چرخه انتقال در جامعه کمک می کنند.

اما از جهت دیگر باید گفت متاسفانه در دورانی که کرونا همچنان بر بشر می تازد، سایر بیماری ها از جمله سرطان پستان مانند روزگار قبل از کرونا انسان ها را مبتلا می کند و همین ترس بیش از حد نسبت به کرونا باعث شده خانم هایی که دچار این بیماری می شوند، دیرتر به پزشک مراجعه کنند و در نتیجه بیمار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علایم شایع سرطان پستان چیست؟

علایم شایع سرطان پستان چیست؟