مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 07:452020-09-16بين الملل

بورسهای آمریکا و اروپا روی دور صعودی


روند صعودی شاخص های بورسی در اروپا و آمریکا ادامه یافت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، تنش ها بین آمریکا و چین کماکان یکی از اصلی ترین دلایل نگرانی معامله گران در جهان است.

وزارت بازرگانی در اقدامی جدید، ورود برخی از محصولات ساخت چین را به آمریکا ممنوع کرده است چرا که طبق ادعای طرف آمریکایی، چین این محصولات را بیگاری کشیدن از نیروی کار ارزان تولید می کند.

از سوی دیگر سازمان تجارت جهانی پس از رسیدگی به شکایت چین اعلام کرد اقدام دولت آمریکا در اعمال تعرفه اضافی روی محصولات وارداتی چینی در سال 2018 نقض مقررات این سازمان بوده و به آمریکا 60 روز برای بازگشت به اجرای قوانین این سازمان مهلت داده شده است.

آمریکا در اوج جنگ تجاری سال 2018 روی واردات محصولاتی از چین به ارزش حدود 200 میلیارد دلار تعرفه اضافی وضع کرد که این اقدام با واکنش متقابل طرف چینی روبرو شد.

وزارت خارجه چین در بیانیه ای از اعمال محدودیت هایی بر روی فعالیت کارکنان سفارت خانه و کنسولگری آمریکا در چین و هنگ کنگ خبر داد.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که آمریکا ویزای حدود 1000 نفر از اتباع چینی (دانشجویی و فرصت مطالعاتی) را به بهانه ارتباط آن ها با ارتش چین ابطال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورسهای آمریکا و اروپا روی دور صعودی

بورسهای آمریکا و اروپا روی دور صعودی