مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 07:252020-09-16سياسي

100 درصد معادن خراسان شمالی خام فروشی می شود/ «آلبلاغ» باید فرآوری شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، امان الله حسین پور ظهر امروز در نشست شورای معادن خراسان شمالی با اشاره به بلوکه شده پهنه 7 هزار کیلومتری استان برای شناسایی ذخایر معدنی اظهار کرد: این وضعیت از بلاتکلیفی باید خارج شود و هر چه سریع تر به بهره برداران دارای اهلیت داده شود.

وی این وضعیت را غیرقابل توجیه دانست و گفت: متأسفانه برخی از معادن استان نیز به افراد غیر اهلیت دراین باره داده شده و به عنوان مثال معدنی به صورت خانوادگی ثبت شده اما هیچ گونه برداشتی از آن انجام نمی شود و باید تعیین تکلیف این وضعیت مشخص شود و این ثروت بلااستفاده باید مورد برنامه ریزی واقع شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس از خام فروشی 100 درصدی محصولات معدنی استان انتقاد کرد و افزود: فراوری معادن با توجه به تنوع آن در استان و قابلیت های موجود نیازمند سرمایه گذاری ویژه است تا از خام فروشی جلوگیری شود.

وی درباره معدن آلبلاغ اسفراین گفت: این معدن ظرفیتی عظیم در اسفراین است اما مردم منطقه در مضیقه مالی شدید هستند و متأسفانه تعلل های فراوانی در حفاظت از این منطقه تاکنون انجام شده و کشته های متعددی را در آن ایجادشده است و هرلحظه ممکن است با تخریب تونل های موجود در منطقه افراد بیشتری دچار تلفات شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 درصد معادن خراسان شمالی خام فروشی می شود/ «آلبلاغ» باید فرآوری شود

100 درصد معادن خراسان شمالی خام فروشی می شود/ «آلبلاغ» باید فرآوری شود