مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 05:202020-09-16پزشكي

مقابله با کرونا؛ ماسک بهتر است یا واکسن آنفلوانزا؟


امسال با اشاره به نزدیک شدن فصل پاییز تهدید شیوع بیماری آنفلوانزا علاوه بر شیوع ویروس کرونا اذهان عمومی را با دغدغه خاطری جدی مواجه کرده و نظام سلامت را به تکاپویی مضاعف وادار کرده است.

- درخواست های کاذب دریافت واکسن آنفلوانزا توسط اقشار مختلف از یک سو، مقدور نبودن تأمین میزان واکسن متناسب با نیازهای موجود از سوی دیگر، استرس شیوع دو ویروس کویید19 و آنفلوانزا در ماه های پیشه رو را دو چندان کرده است.

آنفلوانزا بیماری واگیرداری است که باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی شده و با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی حالی شدید نمایان می شود.

سه نوع از ویروس آنفلوانزا به نام های آ (A)، ب (B)، ث (C) وجود دارد و نوع آ در انسان و حیوانات، نوع ب در انسان و پستانداران و نوع ث فقط در انسان دیده می شود.

آنفلوانزا یک عفونت تنفسی کوتاه مدت ولی تا اندازه ای شدید را در همه افراد، به ویژه بالغین ایجاد می کند و در افراد سالمند، کودکان و برای افراد دارای بیماری زمینهای قلبی-تنفسی، تهدیدکننده بوده و اگر کنترل نشود، ممکن است منجر به مرگ شود.

واکسن آنفلوانزا هیچ گونه پیشگیری برای بیماری کرونا ندارد دکتر ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تقاضای کاذب برای واکسن آنفلوانزا مدیریت این مهم در ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با کرونا؛ ماسک بهتر است یا واکسن آنفلوانزا؟

مقابله با کرونا؛ ماسک بهتر است یا واکسن آنفلوانزا؟