مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-16پزشكي

خطر خوردن گوشت مرغ هایی که خودخوری کرده اند؟


یک کارشناس دامپزشکی در خصوص بیماری کانیبالیسم و مصرف گوشت مرغ های درگیر این بیماری گفت: مصرف گوشت در صورت عفونی نشدن لاشه مشکلی نداشته اما این بیماری از نظر همه گیری باید درمان و بعد کشتار انجام شود.

- جی پلاس ، یک دامپزشک در خصوص بیماری کانیبالیسم و مصرف گوشت مرغ هایی که درگیر این بیماری شده اند گفت: مصرف گوشت در صورت عفونی نشدن لاشه مشکلی نداشته اما این بیماری از نظر همه گیری باید درمان و بعد کشتار انجام شود.

دکتر بهرام بهرامپور، گفت: کانیبالیسم یک نوع بیماری رایج در بین طیور به خصوص مرغ تخم گذار است که باعث می شود پرنده شروع به خود خوری و همدیگر خوری کند.

این ناهنجاری در اثر یک سری کمبودها در بین پرندگان به وجود می آید که در آن پرنده شروع به نوک زدن در قسمت های مختلف بدن خود یا سایر پرندگان می کند.

بهرامپور ادامه داد: بیماری کانیبالیسم به سرعت می تواند بین طیور به خصوص نوع تخم گذار رشد کند.

کانیبالیسم می تواند سلامت پرنده را به طور جدی تهدید کند و اگر درمان و پیشگیری های به موقع در رابطه با آن اعمال نشود، پرورش دهنده خسارت زیادی را متحمل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه عوامل محیطی زیادی باعث این بیماری می شود و می تواند راه را برای سایر بیماری ها باز کند گفت: در هر صورت این بیماری باید به سرعت تشخیص و درمان شود وگرنه سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر خوردن گوشت مرغ هایی که خودخوری کرده اند؟

خطر خوردن گوشت مرغ هایی که خودخوری کرده اند؟