مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 11:002020-09-15بين الملل

رویترز: عادی شدن روابط سعودی و اسراییل در دوره ملک سلمان بعید است


یک دیپلمات مستقر در کشورهای عربی منطقه عادی شدن روابط ریاض با رژیم صهیونیستی را در دوره «ملک سلمان» پادشاه عربستان بعید برشمرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال زمزمه هایی مبنی بر احتمال عادی شدن روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، یکی از دیپلما تهای مستقر در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، آن را در برهه کنونی بعید برشمرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز این دیپلمات مستقر در منطقه که به نام و ملیت وی اشاره ای نشده در این باره گفت، این مسئله برای عربستان بیشتر مربوط به موضع مذهبی این کشور به عنوان رهبر جهان اسلام است و اینکه یک معامله رسمی با اسراییل به طول می انجامد و بعید است در زمان حضور و در قدرت بودن ملک سلمان اتفاق بیافتد.

دیپلمات یاد شده با اشاره با درخواست های منتقدان عربستان درباره این که شهرهای مقدس مکه و مدینه تحت نظارت بین المللی باشند افزود، هرگونه عادی سازی رابطه با اسراییل توسط عربستان سعودی، درها را برای ایران، قطر و ترکیه که خواستار بین المللی سازی این دو شهر مقدس هستند، باز می کند.

رییس جمهور آمریکا جمعه گذشته توافق بحرین و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط بین خود را اعلام کرد و در این رابطه بیانیه مشترک سه جانبه ای منتشر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: عادی شدن روابط سعودی و اسراییل در دوره ملک سلمان بعید است

رویترز: عادی شدن روابط سعودی و اسراییل در دوره ملک سلمان بعید است