مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 10:352020-09-15اقتصادي

اختصاص 10 میلیارد ریال به بهسازی و آزادسازی حریم آسبادهای نشتیفان


مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران گفت: مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری به بهسازی محیط و آزادسازی حریم آسبادهای نشتیفان خواف در استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران گفت: مبلغ 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ریاست جمهوری به بهسازی محیط و آزادسازی حریم آسبادهای نشتیفان خواف در استان خراسان رضوی اختصاص یافت.

محمد رکنی با اعلام این خبر، اظهار کرد: آسبادهای ایران که به شماره 6192 در فهرست موقت میراث جهانی به ثبت رسیده است، در استان های خراسان رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان قرار دارد و مستندسازی، شناسایی، معرفی، مرمت و احیاء آن ها در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون در استان خراسان رضوی 200 دستگاه آسباد شناسایی شده، از این تعداد 125 دستگاه دارای آثار، شواهد، بقایا، عناصر سازه ای و معماری است.

آسبادهای شناسایی شده در پهنه فرهنگی و تاریخی حوزه جغرافیایی شهرستان های خواف(شهر نشتیفان و شهر سنگان)، تایباد، کلات، تربت حیدریه و روستاهای برآباد و مهرآباد و خرگرد وجود دارد.

رکنی در خصوص اقدامات انجام شده برای این آثار تاریخی، خاطرنشان کرد: تاکنون از محل اعتبارات ملی و استانی اقداماتی در حوزه ثبت، مرمت، احیاء آسبادها و بافت های پیرامون، مستندسازی فنی، طراحی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 10 میلیارد ریال به بهسازی و آزادسازی حریم آسبادهای نشتیفان

اختصاص 10 میلیارد ریال به بهسازی و آزادسازی حریم آسبادهای نشتیفان