مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 09:352020-09-15سياسي

دیوان عالی کشور قتل «میترا استاد» را عمد اعلام کرد


جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد رای اصراری پرونده قتل میترا استاد برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد رای اصراری پرونده محمدعلی نجفی شهردار پیشین برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، رییس دیوان عالی کشور در ابتدای این جلسه ضمن گرامیداشت شهادت امام سجاد(ع) عنوان کرد: پرونده مطروحه که امروز مورد بحث است ویژگی خاصی ندارد و مثل همه پرونده هایی است که به صورت اصراری مطرح می شود؛ اما چون افکار عمومی موضوع این پرونده را دنبال می کرد و سرنوشت آن را دنبال می کنند، این موضوع جلوه پیدا کرده است وگرنه ما هر هفته جلسه داریم.

رییس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: پرونده های اصراری که در هیأت عمومی مطرح می شود پرونده هایی است که بعد از اظهار نظر دیوان عالی کشور بر ایراد به رای دادگاه ها نظر دیگری دارند که باید در هیات عمومی مطرح و تعیین تکلیف شود.

وی اظهار کرد: این پرونده یکی دو بار بین دادگاه ها و شعبه دیوان عالی مورد بحث قرار گرفته و نهایتا در هیأت عمومی باید تعیین تکلیف شود.

مرتضوی مقدم اذعان کرد: پرونده حاضر در حال حاضر شاکی خصوصی ندارد و قصاص و دیه منتفی است و آن چه که باید تعیین تکلیف شود جنبه عمومی جرم است؛ چرا که برخی از جنایات جنبه عمومی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان عالی کشور قتل «میترا استاد» را عمد اعلام کرد

دیوان عالی کشور قتل «میترا استاد» را عمد اعلام کرد