مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 07:402020-09-15پزشكي

چرا نباید درمان ناباروری را به تاخیر انداخت؟


یک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: گاهی زوجین با ناباروری مواجه هستند، اما برای درمان نازایی دیر اقدام می کنند و اگر سه تا پنج سال از ناباروری آنان بگذرد، - ایسنا/گیلان یک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: گاهی زوجین با ناباروری مواجه هستند، اما برای درمان نازایی دیر اقدام می کنند و اگر سه تا پنج سال از ناباروری آنان بگذرد، شانس باردار شدن کاهش می یابد.

دکتر زهرا نیک پوری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش سن مادر احتمال ناباروری را افزایش می دهد، اظهار کرد: زوجی که به مدت یک سال بدون استفاده از روش های جلوگیری از بارداری برای فرزندآوری تلاش می کنند و موفق نمی شوند، نابارور هستند.

وی شرایط مذکور را برای بانوان زیر 35 سال دانست و افزود: اگر بانوان بالای 35 سال سن داشته باشند، تلاش ناموفق برای فرزندآوری به شش ماه کاهش می یابد و اگر طی سه تا شش ماه باردار نشدند، نابارور محسوب می شوند.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی، بارداری زیر 35 سال را برای بانوان یک امتیاز دانست و تصریح کرد: از 35 سال به بالا شاهد کاهش باروری در بانوان هستیم و با توجه به تاخیر در ازدواج ها، به زوج ها توصیه می کنیم بعد از ازدواج فرزندآوری را به تاخیر نیاندازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نباید درمان ناباروری را به تاخیر انداخت؟

چرا نباید درمان ناباروری را به تاخیر انداخت؟