مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 06:302020-09-15اقتصادي

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران


رییس اداره امور مراتع استان تهران از آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران با پایان یافتن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ایرج قاسمی با اشاره به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی گفت: بنا به ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و به منظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی، این پروژه - که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی به شمار می آید - در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع اجرا می شود.

وی مدیریت چرا در مراتع میانبند را بسیار با اهمیت دانست و اظهارکرد: به دلیل اینکه مراتع میانبند هر ساله در دو نوبت یک بار در فصل بهار و هنگام کوچ عشایر و دامداران به مراتع ییلاقی و یکبار در فصل پاییز و هنگام کوچ دام ها به سمت مراتع قشلاقی مورد تعلیف قرار می گیرند، حفظ و احیای این مراتع از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رییس اداره امور مراتع استان تهران وسعت مراتع استان تهران را 918 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 368 هزار و 69 هکتار جزو مراتع قشلاقی و 549 هزار و 931 هکتار جزو مراتع ییلاقی و میانبند است که ظرفیت مجاز چرای دام در این مراتع 585 هزار و 399 واحد دامی و تعداد بهره برداران 5582 بهره بردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران

آغاز مدیریت چرای دام در مراتع میانبند استان تهران