مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 06:102020-09-15اجتماعي

سند دار شدن 105 رقبه وقفی اردبیل در سالجاری


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: با اقدامات مناسب انجام شده در راستای دریافت اسناد مالکیت املاک وقفی از ابتدای امسال تاکنون 105 رقبه وقفی در سطح استان اردبیل دارای سند شده که گام بزرگی در راستای تثبیت موقوفات می باشد.

- حجت الاسلام مهدی ستوده 25 شهریور اظهار کرد: پیش بینی می شود طبق پیگیری و تعامل مناسب با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تعداد400 فقره سند دفترچه ای طی سالجاری به تک برگ تبدیل یا اسناد تک برگی موقوفات فاقد سند اخذ شود.

وی افزود: یکی از عواملی که باعث می شد موقوفه خواری رواج پیدا کند، عدم داشتن سند مالکیت برای موقوفات بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: موقوفاتی بودند که سند وقفی نداشتند، حد و حدود موقوفه هم مشخص نبود و مستنداتی هم به عنوان وقفیت آن در اختیار نبود، بنابراین بعضی از موقوفه خواران این وقفیات را متصرف می شدند.

ستوده ادامه داد: در سطح استان اردبیل نزدیک به 6 هزار موقوفه و رقبه وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 400 رقبه با کاربری کشاورزی می باشند.

وی با بیان اینکه وقف ماندگار است و همانند رود جاری است، افزود: وقف ریشه در ایمان و باورهای دینی دارد و از صدر اسلام وجود داشته و خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام راحل و با اجرای قانون ابطال شاهد ایجاد تحول و نگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند دار شدن 105 رقبه وقفی اردبیل در سالجاری

سند دار شدن 105 رقبه وقفی اردبیل در سالجاری