مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 شهریور 1399 ساعت 02:302020-09-14فرهنگي

ادای دین به نخبگان پزشکی در «تاریکخانه شفا»/ مرتضی باجقلی که بود؟


مستند زندگی مرتضی باجقلی چهره ماندگار رادیولوژی ایران و بنیان گذار رادیولوژی اطفال در کشور سه شنبه 25 شهریور برای نخستین بار از شبکه مستند سیما پخش می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تاریکخانه شفا به تهیه کنندگی سید محسن طباطبایی پور و کارگردانی محمد پسران رزاق از تولیدات شبکه مستند است و در 25 دقیقه به مرور فصل هایی از زندگی مرتضی باجقلی دانشیار گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی و چهره ماندگار رادیولوژی ایران و بنیان گذار رادیولوژی اطفال در کشور می پردازد.

طباطبایی پور درباره این مستند گفت: این فیلم شرح حالی از مرتضی باجقلی متخصص رادیولوژیست ایران است که در سال 1310 در اصفهان به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهر اصفهان به پایان رساند و در سال 1331 وارد دانشگاه پزشکی تهران شد و از شاگردان ممتاز مرحوم دکتر محمد قریب بود.

وی افزود: باجقلی پس از فارغ التحصیلی در سال 1339 به سمت دستیار رسمی رشته پرتوشناسی دانشکده پزشکی و در سال 1343 با گذراندن امتحان به سمت استادیار این رشته انتخاب و مشغول به کار شد، در سال 1345 هم از طرف دانشگاه علوم پزشکی به مدت چهار سال برای تکمیل دوره رادیولوژی اطفال در دانشگاه پیترزبورگ آمریکا به ادامه تحصیل پرداخت و پس از اخذ دوره تخصص رادیولوژی اطفال در سال 1349 به ایران بازگشت و به تدریس و تحقیقات علم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادای دین به نخبگان پزشکی در «تاریکخانه شفا»/ مرتضی باجقلی که بود؟

ادای دین به نخبگان پزشکی در «تاریکخانه شفا»/ مرتضی باجقلی که بود؟