مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 19:102020-09-14اجتماعي

نوشته های پشت خودرو کتاب شد/ سرگذشت کتاب «ادبیات جاده ای»


احمد باوند یکی از فعالان فرهنگی مازندران با اشاره به جمع آوری 200 افسانه سوادکوه به بیان سرگذشت کتاب «ادبیات جاده ای» اشاره کرد و گفت: مسیر قائم شهر تا ورسک در جلوی مینی بوس ها یا خودروها می نشستم و متن هایی که پشت خودرو های مسیر می دیدم را می نوشتم که نتیجه .

- احمد باوند در گفت و گوی زنده اینستا گرامی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه دانش آموخته تربیت معلم است و از سال 1375 وارد آموزش و پرورش شد، گفت: در حوزه تاریخ، فرهنگ و ادبیات سوادکوه فعالیت می کنم و 12 عنوان کتاب منتشر کردم.

وی با بیان اینکه به دلیل شغل معلمی در روستا های مختلف سوادکوه حضور داشتم، افزود: مسیر قائم شهر تا ورسک در جلوی مینی بوس ها یا خودروها می نشستم و متن هایی که پشت خودرو های مسیر می دیدم را می نوشتم که نتیجه آن کتاب ادبیات جاده ای بود.

  فعال فرهنگی و پژوهشگر مازندران درباره کتاب افسانه های سوادکوه خود، خاطر نشان کرد: در دهه های گذشته که اینترنت موجود نبود از دانش آموزان روستا هایی که معلم بودم، خواستم که افسانه ها را از پدربزرگ ها و مادر بزرگ های خود بنویسند و به عنوان تحقیق به کلاس بیاورند و در برخی موارد هم خودم به دیدار کهنسالان می رفتم که نتیجه آن جمع آوری 200 افسانه بود که 90 افسانه در 2 جلد به چاپ رسید که جلد اول آن با کمک مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشته های پشت خودرو کتاب شد/ سرگذشت کتاب «ادبیات جاده ای»

نوشته های پشت خودرو کتاب شد/ سرگذشت کتاب «ادبیات جاده ای»