مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 18:152020-09-14بين الملل

پوتین و ماکرون پرونده لیبی را بررسی کردند


دفتر سرویس مطبوعاتی کرملین اعلام کرد: رییس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با همتای فرانسوی به بررسی مساله لیبی پرداخت و بر نیاز به تلاش مشترک بیشتر برای اجرای مصوبات کنفرانسی برلین تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه بر پایبندی به راه حل سیاسی برای بحران لیبی و احترام به ممنوعیت ارسال سلاح که از سوی سازمان ملل اعمال شده، تاکید کرد.

کاخ الیزه درباره این تماس گفت، ماکرون بر لزوم مشارکت کشور‌های هم‌جوار لیبی در ترغیب به اجرای توافقات و مصوبات کنفرانس برلین تاکید کرد.

طبق بیانیه الیزه، ماکرون بر لزوم احترام و ترغیب به راه حل سیاسی در لیبی تاکید کرد.

همچنین سامح شکری، وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با سرگیی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به بررسی روابط لیبی، سوریه، فلسطین و روابط روسیه، مصر پرداخت.

وزارت خارجه مصر اظهار کرد: شکری بر اهمیت توقف وضعیت میدانی، دستیابی به آتش‌بس رسمی و فراگیر و انحلال شبه‌نظامیان و خروج نیر‌های خارجی از خاک لیبی تاکید کرد.

طبق بیانیه این وزارتخانه، این دو وزیر به بررسی پرونده سوریه پرداخته و بر لزوم ادامه تلاش‌ها برای حل بحران تا زمان دستیابی به راه حلی فراگیر تاک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوتین و ماکرون پرونده لیبی را بررسی کردند

پوتین و ماکرون پرونده لیبی را بررسی کردند