مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 09:202020-09-14فناوري

اگر همیشه گوشی به دست دارید، شاید به نوموفوبیا مبتلا هستید


اگر از جمله افرادی هستید که همیشه گوشی به دست دارید، یا ترس از دست دادن یا فراموش کردن تلفنتان را دارید ممکن است به نوموفوبیا یا هراس بدون تلفن همراه بودن مبتلا باشید، - ، به هرجایی بروید، افراد زیادی را می بینید که همواره مشغول کار با تلفن شاه هستند.

تمرکز شدید دنیای امروز بر روی تکنولوژی، موجی از مشکلات رفتاری و روانی را به بار آورده است که می تواند بر کیفیت زندگی و سلامتی افراد آسیب برساند.

نوموفوبیا چیست؟ ایرنا نوشت: سال 2019 نوموفوبیا در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد جا گرفت: اضطراب عدم دسترسی به تلفن همراه یا خدمات تلفن همراه.

در حقیقت این یک مشکل جدید نیست، این واژه در سال 2008 توسط اداره پست انگلیس برای تعیین اینکه آیا تلفن های همراه از اضطراب تغذیه می کنند، استفاده شد.

طبق یک مطالعه در سال 2009 در مجله پزشکی خانواده و مراقبت های اولیه، تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که وقتی در تماس با تلفن خود نیستند، احساس استرس می کنند.

حالا دوازده سال به جلو بیایید.

نوموفوبیا می تواند به خواب شما آسیب برساند متأسفانه، نوموفوبیا ارتباط مستقیمی با اختلال در خواب، خواب آلودگی در روز و عادات بهداشتی ضعیف دارد.

مطالعه ای که در سال 2020 در ژورنال خواب منتشر شد نشان داد که 90 درصد از 327 دانشجوی مورد بررسی، می توانند دارای نوموفوبیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر همیشه گوشی به دست دارید، شاید به نوموفوبیا مبتلا هستید

اگر همیشه گوشی به دست دارید، شاید به نوموفوبیا مبتلا هستید