مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 06:502020-09-14ورزشي

دلیلی برای آن که خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم


یکی از معضلات این روزها مقایسه کردن خودمان با دیگران است، طوری که افراد همیشه باطن زندگی خود را با ظاهر اطرافیان مقایسه می کنند.

- جی پلاس ، مقایسه کردن خود با دیگران معضلی است که برخی افراد به آن مبتلا هستند و در شکل پیشرفته آن می تواند شدیداً مشکل آفرین باشد.

احساس سرخوردگی، نارضایتی از شرایط، خودکم بینی و پایین آمدن اعتماد به نفس از تبعات مقایسه کردن است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: متأسفانه ما همیشه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی اطرافیان مقایسه می کنیم و در نتیجه آن ها را از خودمان خوشبخت تر می دانیم، زیرا مشکلات واقعی آن ها را نمی بینیم و فقط با ظاهر امر مواجه هستیم.

شایسته زنجیران روانشناس و روان درمانگر، در این باره اظهار کرد: احساس خود کم بینی و عقده حقارت یکی از دلایلی است که منجر به مقایسه افراد با دیگران می شود، این افراد عزت نفس پایینی دارند و مدام خود را کمتر و پایین تر از دیگران می بینند، بنابراین سعی می کنند با انجام کارهایی به موقعیت و جایگاه دیگران دست پیدا کنند و از احساس حقارت خود بکاهند.

این روانشناس با اشاره به اینکه گاهی اوقات مقایسه افراد با دیگران نشانه حسادت به فرد دیگری است، ادامه داد: این به معنی آن است که فرد بگوید چیزی که فرد مقابل دارد من هم باید داشته باشم، چون من از او کمتر نیستم و حتی فرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیلی برای آن که خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم

دلیلی برای آن که خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم