مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 03:252020-09-14اجتماعي

انجام مطالعات باستان شناسی در 24 منطقه آذربایجان غربی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از انجام مطالعات باشناسی با هدف تعیین حریم و کاوش های باستان شناسی در 24منطقه تاریخی استان طی سالجاری خبر داد.

- جلیل جباری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال گذشته 22 منطقه تحت کاوش و مطالعات باستان شناسی قرار گرفت، افزود: این برنامه شامل 14 برنامه باستان شناسی در شهرستان پیرانشهر و چایپاره بود.

وی ادامه داد: امسال نیز 24 منطقه تحت مطالعات قرار می گیرد که از این تعداد 19 برنامه گمانه زنی تعیین حریم در شهرستان های سلماس، ارومیه، میاندوآب، مهاباد، خوی، چالدران و سردشت است که پس از اتمام محوطه ها و تپه های تاریخی در معرض خطر تعیین حریم می شوند.

جباری از بررسی حوضه آبگیر سد چپرآباد اشنویه خبر داد و عنوان کرد: با بررسی این حوضه 13 محوطه تاریخی شناسایی شده و در ادامه این اقدام 4 محوطه نیز در حال مطالعات کاوش نجات بخشی در حوضه سد کانی سیب هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تا پایان سال 4 برنامه کاوش باستان شناسی در استان اجرایی می شود و همزمان با این طرح چهارمین فصل کاوش های نجات بخشی در حوضه رودخانه زاب پیرانشهر آغاز شده است.

بزرگترین مطالعات کاوش های نجات بخشی در محوطه تاریخی پیرانشهر انجام می شود جباری ادامه داد: مطالعات و پژوهش ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام مطالعات باستان شناسی در 24 منطقه آذربایجان غربی

انجام مطالعات باستان شناسی در 24 منطقه آذربایجان غربی