مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 شهریور 1399 ساعت 02:052020-09-13پزشكي

احتمال افزایش اقبال به رشته های مهندسی با شیوع کرونا


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به علل اقبال کم داوطلبان کنکور به انتخاب رشته های فنی و مهندسی گفت: به دلیل ریسک بالای بخش بهداشت و درمان در طول بحران کرونا، - عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به علل اقبال کم داوطلبان کنکور به انتخاب رشته های فنی و مهندسی گفت: به دلیل ریسک بالای بخش بهداشت و درمان در طول بحران کرونا، افزایش تدریجی اقبال مجدد به آموزش مهندسی محتمل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حسین معماریان در میزگرد بررسی علل کاهش اقبال دانشجویان به آموزش علوم و مهندسی با بیان این که در چهار دهه ی گذشته تعداد دانشجویان مهندسی در ایران 24 برابر شده است گفت: در همین مدت، تعداد اعضای هیئت علمی 27 برابر و تعداد رشته ها 20 برابر شده است.

وی با نمایش نموداری درباره ی پذیرفته شدگان فنی و مهندسی در یک دوره ی چهل ساله (از سال 1355 تا 1395) گفت: اوج پذیرفته شدگان دوره کارشناسی فنی مهندسی در سال 1390 بوده است.

طی دو سال، 60 هزار نفر در رشته های فنی مهندسی دانشگاه پیام نور پذیرفته شده اند.

عضو هیئت علمی بازنشسته ی دانشگاه تهران بیان کرد: در سال تحصیلی 96-95 تعداد 4073827 در آموزش عالی ایران مشغول به تحصیل بوده اند که حدود 29 درصد آن ها دانشجویان فنی مهندسی بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال افزایش اقبال به رشته های مهندسی با شیوع کرونا

احتمال افزایش اقبال به رشته های مهندسی با شیوع کرونا