مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 12:452020-09-13اقتصادي

اختصاص مقام نخست تولیدعسل در کشوربه آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با تولید 21 هزار و 500 تن عسل و داشتن بیش از یک میلیون و 350 هزارکندوی مدرن و بومی، امسال نیز مقام اول کشوری را از لحاظ تعداد کندو و تولید عسل به خود اختصاص داد.

- رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: آذربایجان غربی به لحاظ داشتن منابع لایزال الهی و شرایط آب و هوایی مناسب ، وجود مراتع و منابع غنی سرشار از شهد و گرده یکی از قطب های مهم برای پرورش زنبورعسل در سطح کشور به شمار می آید.

  وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمارگیری انجام شده  آذربایجان غربی با تولید 27 درصد عسل کل کشور، چندین سال متوالی مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: میانگین تولید از هرکندوی مدرن17کیلو گرم و از کندوهای بومی 5/5 کیلوگرم است و در مجموع در سطح استان تعداد یک میلیون و 234 هزار کندوی مدرن و 110 هزار کندوی بومی وجود دارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: شهرستان خوی با داشتن بیش از 390 هزار کندو و تولید بیش از10هزار تن عسل ، مقام اول استان را با تولید بیش از 50 درصد عسل تولیدی به خود اختصاص داده است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی یادآورشد: در حال حاضر تعداد بهره برداران این صنعت که به طور مستقیم فعالیت دارند 6هزار و 165 نفر و تعداد  پنج هزار 2


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص مقام نخست تولیدعسل در کشوربه آذربایجان غربی

اختصاص مقام نخست تولیدعسل در کشوربه آذربایجان غربی