مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 09:252020-09-13اقتصادي

قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از 4500 تومان ضرر است


مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه اگر دولت قیمت خرید تضمینی گندم را کمتر از4500تومان اعلام کند، تولید لطمه می خورد و طبق محاسبات قیمت واقعی خرید تضمینی گندم 5200تومان است، - مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه اگر دولت قیمت خرید تضمینی گندم را کمتر از4500تومان اعلام کند، تولید لطمه می خورد و طبق محاسبات قیمت واقعی خرید تضمینی گندم 5200تومان است، گفت: بی توجهی به خرید تضمینی گندم احتمال تکرار کمبود گندم در سیلوها را افزایش می دهد.

علی خان محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اگر قیمت خرید تضمینی گندم کم باشد و قیمت براساس استانداردهای لازم تعیین نشود، کشاورز دیگر گندم کشت نمی کند و نظام تولید کشور به هم می ریزد، اظهار کرد: اگر قیمتی که قرار است توسط دولت تعیین شود، عادلانه و واقعی نباشد کشاورز از کشت گندم منصرف شده و به کشت محصولات جالیزی از جمله صیفی و سبزی روی می آورد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر الگوی کشتی که مورد تایید وزیر جهاد کشاورزی هم است لطمه می بیند و پایداری تولید هم به خطر می افتد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه فردا در جلسه شورای اقتصاد قیمت نهایی خرید تضمینی گندم مشخص خواهد شد، اظهار کرد: گندم از جمله محصولات استراتژیک است که امنیت غذایی را تامین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از 4500 تومان ضرر است

قیمت خرید تضمینی گندم کمتر از 4500 تومان ضرر است