مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 08:052020-09-13پزشكي

علائم تمایل به «خود کشی» در افراد / در هر ثانیه 40 نفر در دنیا «خودکشی» می کند


رییس اداره سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت گفت:سالانه بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت 800 هزار نفر در جهان بر اثر خودکشی جان خود را از دست می دهند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، فرهاد طارمیان، رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص روز جهانی پیشگیری از خودکشی، گفت: از سال 2003،  به پیشنهاد انجمن بین المللی پیشگیری از خود کشی و با همکاری رسمی سازمان جهانی بهداشت، دهم سپتامبر هر سال به عنوان روز پیشگیری از خودکشی انتخاب شده و چند سالی است که در ایران نیز شاهد برگزاری جلسات و نشست های تخصصی در خصوص پیشگیری از خودکشی هستیم.

وی ادامه داد:ماهیت پدیده خودکشی چیست و معلول چه عواملی است؟ خودکشی به منزله یک آسیب روانی- اجتماعی، کتب و منابع علمی بسیاری را به خود اختصاص داده است اما در ساده ترین کلام باید گفت خودکشی مرگی آگاهانه است که فرد با قصد قبلی برای رها کردن خود از یک درد که عمدتاً روانی و در برخی موارد جسمانی ، مبادرت به انجام آن می کند.

رییس اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آیا پیشگیری از خودکشی امکان پذیر است، گفت: بله، این رفتار با برنامه ریزی در سطح ملی، منطقه ای، استان، شهر و حتی در سطح خانواده و خود فرد قابل پیشگیری است، اما باید در ابتدا نشانه ها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم تمایل به «خود کشی» در افراد / در هر ثانیه 40 نفر در دنیا «خودکشی» می کند

علائم تمایل به «خود کشی» در افراد / در هر ثانیه 40 نفر در دنیا «خودکشی» می کند