مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 شهریور 1399 ساعت 02:352020-09-12اقتصادي

رفع انسداد و ترمیم چاه های عمیق آب با ربات ایرانی


محققان یک شرکت دانش بنیان جک رباتیکی در راستای رفع و ترمیم چاههای عمیق آب به جای استفاده از نیروی انسانی ساخته اند.

- ابوالفضل حسنی مدیرعامل شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در این شرکت موفق شدیم که جک رباتیکی را برای رفع انسداد و ترمیم چاه های عمیق آب تولید کنیم.

وی افزود: پایین رفتن سطح آب زیرزمینی در سال های گذشته و به دنبال آن نشست زمین، موجب می شود تا دیواره های چاه آسیب دیده و یا به دلیل ریزش، دچار دفرمگی یا انسداد شود به همین دلیل در راستای حفظ چاه و پرهیز از تحمیل هزینه های گزاف ناشی از از دست رفتن آن، ترمیم چاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در همین راستا موفق به طراحی جک چاه هیدرولیک شدیم، بیان کرد: این محصول با وزن حدود 500 کیلوگرم با چهار فک باز شونده، قادر است انواع و اشکال مختلف دفرمگی و انسداد دیواره چاه را با ضریب اطمینان بالا بر طرف کند.

به گفته مدیر شرکت دانش بنیان، این جک هیدرولیک با قرار گیری در محل دفرمگی، فشار هیدرولیکی حدود 200 بار و نیروی 50 تنی به دیواره چاه وارد و با به عقب راندن دیواره ها، دفرمگی یا انسداد دیواره چاه را ترمیم می کند؛ سپس بار دوم جک با حمل یک تکه ورق فلزی مواج به محل عملیات برگشته و مجددا با ایجاد فشار هیدرولیکی، ورقه فلزی را به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع انسداد و ترمیم چاه های عمیق آب با ربات ایرانی

رفع انسداد و ترمیم چاه های عمیق آب با ربات ایرانی