مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 19:402020-09-12اجتماعي

وقتی کتاب های درسی چند دهه عقب ترند


جمال الدین اکرمی که معتقد است کتاب های درسی ادبیات چند دهه عقب تر از ادبیات کودک و نوجوان حرکت می کنند، از کتاب های درسی ادبیاتِ تخته سیاه محور و از معلمان ادبیاتی که آشنایی شان با ادبیات امروز کودک و نوجوان ما بسیار اندک است می گوید.

- جمال الدین اکرمی که معتقد است کتاب های درسی ادبیات چند دهه عقب تر از ادبیات کودک و نوجوان حرکت می کنند، از کتاب های درسی ادبیاتِ تخته سیاه محور و از معلمان ادبیاتی که آشنایی شان با ادبیات امروز کودک و نوجوان ما بسیار اندک است می گوید.

این شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان درباره کیفیت کتاب های درسی ادبیات در انتقال غنای ادبیات فارسی و کمک به آموزش زبان و رسم الخط صحیح فارسی به کودکان و نوجوانان با نگاهی به تاریخچه تولید کتاب های درسی اظهار کرد: اگر بخواهیم به تاریخچه کتاب های درسی اشاره کنیم باید اولین اشاره مان به سال های قبل از 1300 باشد که آموزش و پرورش ما مکتب خانه ای و وظیفه تولید کتاب های درسی هم عمدتا بر عهده بخش خصوصی بود.

یعنی دولت دخالت چندانی در آن نداشت و بخش خصوصی سعی می کرد با چاپ کتاب درسی بحث الفباآموزی یا فارسی آموزی را دنبال کند که بیشتر برگرفته از ادبیات کهن بود.

بعد از سال 1300 که آموزش و پرورش رشد بیشتری پیدا کرد و از مکتب خانه ها جدا شد، باز هم نهادهای خصوصی دست اندرکار چاپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی کتاب های درسی چند دهه عقب ترند

وقتی کتاب های درسی چند دهه عقب ترند