مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 05:502020-09-12سياسي

کدام رفتارها جزو بداخلاقی های علمی دسته بندی می شود؟


در بررسی های یک مطالعه مروری مصادیق بداخلاقی های علمی شامل سرقت علمی، تقلب، دستکاری (تحریف و جعل)، کمک غیر مجاز (سایه نویسی) و کلاه برداری (دروغ گویی) مورد بررسی قرار گرفت.

- در بررسی های یک مطالعه مروری مصادیق بداخلاقی های علمی شامل سرقت علمی، تقلب، دستکاری (تحریف و جعل)، کمک غیر مجاز (سایه نویسی) و کلاه برداری (دروغ گویی) مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بحث تقلب های پژوهشی و بداخلاقی های علمی، از موضوعات مهم مجامع دانشگاهی و پژوهشی در جهان هستند و شناسایی و اثبات تخلف موجب طرد فرد از مجامع علمی می شود.

با توجه به اهمیت این موضوع، رویا پورتقی و مریم خسروی، پژوهشگران گروه علم سنجی و تحلیل اطلاعات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در یک مطالعه مروری کلیه مقالات پژوهشی مرتبط با بداخلاقی های دانشگاهی را بررسی کردند.

تقلب علمی و فساد آموزشی روند توسعه علمی را از مدار سالم و پویای آن خارج کرده و موجب می شود روند تولید علم جای خود را به شکل گیری کارخانه های مدرک سازی دهد.

بداخلاقی علمی در دنیای امروز می تواند در هر زمینه علمی و هرگونه رسانه ای اتفاق بیفتد و می توان آن را در دسته انحراف های دانشگاهی و حتی در سطحی بالاتر انحرافات اجتماعی به شمار آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام رفتارها جزو بداخلاقی های علمی دسته بندی می شود؟

کدام رفتارها جزو بداخلاقی های علمی دسته بندی می شود؟