مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 05:502020-09-12پزشكي

آیا کارمندان در معرض خشکی چشم هستند؟


یک متخصص چشم پزشکی، با بیان اینکه کارمندان ادارات بیشتر در معرض خشکی چشم هستند، گفت: هنگام کار کردن با کامپیوتر هر پنج دقیقه تا 10 دقیقه باید محکم پلک زد تا لایه اشکی تولید و پخش شود.

- ایسنا/گیلان یک متخصص چشم پزشکی، با بیان اینکه کارمندان ادارات بیشتر در معرض خشکی چشم هستند، گفت: هنگام کار کردن با کامپیوتر هر پنج دقیقه تا 10 دقیقه باید محکم پلک زد تا لایه اشکی تولید و پخش شود.

دکتر ابراهیم آذری پور در گفت وگو با ایسنا، خشکی چشم را یکی از شایع ترین بیماری ها در مراجعه به مطب های چشم پزشکی دانست و اظهار کرد: خشکی چشم در همه گروه های سنی دیده می شود، اما با افزایش سن علائم مرتبط با خشکی چشم نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در خشکی چشم لایه اشکی دچار مشکل می شود، تصریح کرد: لایه اشکی در چشم مانند یک سپر محافظ است که در جلوی چشم قرار دارد و چشم را مرطوب می کند و آن را شست وشو می دهد.

این فوق تخصص جراحی چشم، لایه اشکی را حاوی املاح و مواد معدنی دانست و افزود: بافت های داخل چشم از این مواد تغذیه می کنند.

آذری پور، با بیان اینکه لایه اشکی سه لایه دارد، گفت: سطحی ترین لایه اشکی، لایه چربی است که توسط غده های چربی لبه پلک تولید و باعث می شود اشک داخل چشم تبخیر نشود لذا هر زمان که لایه چربی دچار مشکل شود، خطر تبخیر اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا کارمندان در معرض خشکی چشم هستند؟

آیا کارمندان در معرض خشکی چشم هستند؟