مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 05:002020-09-12فرهنگي

فیلم کوتاه برند سینمای کردستان


رییس حوزه هنری استان کردستان، گفت: فیلم سازان فیلم کوتاه باید در کمترین زمان ممکن بتوانند پیام خود را منتقل دهند در این راستا فیلمسازان کردستانی به خوبی توانسته اند در ساخت آن موفق شوند.

- در استان کردستان، نخستین سینمای رسمی در شهر سنندج در دهه 20 شمسی با نام سینما فردوسی آغاز به کار کرد که در زمین باشگاه قدیم ارتش (بان باشگاه) با آپارات زغالی، در سالنی با ظرفیت 200 نفر، به نمایش فیلم های هندی و مصری به صورت صامت می پرداخت.

نمایش فیلم در سنندج پیش از افتتاح رسمی نخستین سالن، از سال 1320 در مکان باغ ملی (سه راه طالقانی کنونی) با دستگاه آپارات سیار بر روی زمین و بدون صندلی در کنار حوض باغ ملی انجام می شد.

دومین سینمای سنندج با نام سینما رئوف در سال 1336 در سالنی به ظرفیت 540 نفر در خیابان طالقانی کنونی روبه روی محل کنونی مرکز بهداشت با نمایش فیلم بلبل مزرعه آغاز به کار کرد که سپس به نام سینما مبین تغییر یافت.

در سال 1348 هم سینما شهر فرنگ (بهمن فعلی) با گنجایش 960 نفر توسط اردشیر یارمحمدی ساخته شد که در این دهه همچنین سینما به شهرستان های استان کردستان هم راه یافت و در شهرهای سقز، بانه، قروه، بیجار و مریوان هم سینما به راه افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم کوتاه برند سینمای کردستان

فیلم کوتاه برند سینمای کردستان