مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 03:452020-09-12اقتصادي

تولید سالانه 60 هزار تن محصولات باغی در خدابنده


مسئول باغبانی جهادکشاورزی خدابنده با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان 8000 هکتار بوده که 6000 هکتار آن بارده است، گفت: سالانه 60 هزار تن محصولات باغی در خدابنده تولید و روانه بازار می شود.

- ایسنا/زنجان مسئول باغبانی جهادکشاورزی خدابنده با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات باغی این شهرستان 8000 هکتار بوده که 6000 هکتار آن بارده است، گفت: سالانه 60 هزار تن محصولات باغی در خدابنده تولید و روانه بازار می شود.

محمد باغبانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عمده مشکلات بهره برداران محصولات باغی خدابنده، اظهار کرد: وجود بیماری و آفات متعدد در باغات، کوچک و غیراقتصادی بودن غالب باغات و نیز قدیمی بودن باغات گردو و انگور، از عمده مشکلات باغداران این منطقه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه پارسال در فصل بهار با سرمازدگی دیررس مواجهه بودیم که منجر به از بین رفتن 50 تا 70 درصد محصولات باغی این شهرستان شد، افزود: امسال سرمازدگی در خدابنده در سطح خیلی کم اتفاق افتاد و خوشبختانه خساراتی نداشتیم.

این مسئول در ادامه یادآور شد: در خدابنده حدود 1200 هکتار سیب درختی کشت شده که با توجه به سرمازدگی که امسال داشتیم؛ پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته افزایش 50 درصدی خواهیم داشت که شامل ارقام سیب گلاب و گلدن که عمده باغات سیب در بخش مرکزی و سجاس قرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 60 هزار تن محصولات باغی در خدابنده

تولید سالانه 60 هزار تن محصولات باغی در خدابنده