مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 شهریور 1399 ساعت 03:302020-09-12سياسي

تمام فعالیت ها و عملیات اجرایی در محدوده ژئو پارک قشم متوقف شد


طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان، هرگونه عملیات اجرایی و فعالیت در محدوده ژئو پارک قشم متوقف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی صالحی صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ژئو پارک قشم به عنوان تنها ژئو پارک منطقه خاورمیانه و همچنین غار نمکدان به عنوان بزرگترین و طولانی ترین غار نمکی جهان افزود: این پدیده کم نظیر و استثنایی نیازمند مراقبت و دقت زیاد برای حفظ آن است چراکه این جاذبه طبیعی میراثی ارزشمند برای آیندگان و سرمایه ای برای کشور محسوب می گردد.

صالحی ثبت جهانی این اثر مهم را در یونسکو، نشان از جایگاه ویژه آن برشمرد که افتخاری بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران و خصوصاً استان هرمزگان به شمار می آید.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان حفظ این میراث گرانبها را وظیفه همگانی دانست و جلوگیری از واگذاری های غیرکارشناسی و غیر مسئولانه اراضی پرورش میگو در حریم این ژئو سایت و ممانعت از ادامه عملیات اجرایی در محدوده غار نمکدان را مطالبه همه دلسوزان اعلام کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان هرمزگان، با اکثریت، آرا، هرگونه عملیات اجرایی و فعالیت در محدوده ژئو پارک و غار نمکدان قشم متوقف می شود و از همین امروز این مصوبه به دادستان عمومی و انق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام فعالیت ها و عملیات اجرایی در محدوده ژئو پارک قشم متوقف شد

تمام فعالیت ها و عملیات اجرایی در محدوده ژئو پارک قشم متوقف شد