مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 شهریور 1399 ساعت 03:502020-09-11سياسي

افتتاح «آیتا» در مشهد مراحل پایانی خود را طی می کند


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: رایزنی های معاونت برنامه ریزی برای ایجاد مرکز آیتا در مشهد در مراحل پایانی است و اکنون منتظر نظر نهایی هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک بتوان این مرکز را افتتاح کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد گفت: رایزنی های معاونت برنامه ریزی برای ایجاد مرکز آیتا در مشهد در مراحل پایانی است و اکنون منتظر نظر نهایی هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک بتوان این مرکز را افتتاح کرد.

بتول گندمی در حاشیه بازدید از پروژه بازسازی ساختمان درنظرگرفته شده برای ایجاد مرکز کشورهای فارسی زبان (آیتا)، اظهار کرد: یکی از برنامه های حوزه معاونت برنامه ریزی که شورای پنجم هم پیوسته به آن تاکید داشته، بحث دیپلماسی شهری و ایجاد ارتباط بین مشهد، به عنوان پایتخت فرهنگی با سایر مراکز فرهنگی و کشورهای پارسی زبان دنیا بوده است.

وی با بیان اینکه معاونت مربوطه در این زمینه اقدامات و پیگیری های خوبی انجام داده و بخشی هم در حال به ثمر رسیدن است، گفت: یکی از همین برنامه ها تاسیس مرکز فرهنگی 3 کشور فارسی زبان یعنی ایران و افغانستان و تاجیکستان در مشهد بوده که هماهنگی های لازم با نماینده یونسکو در ایران انجام شده و موافقت هایی اخذ شده و گفت وگوهایی با دولت و وزارت ارشاد صورت گرفته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح «آیتا» در مشهد مراحل پایانی خود را طی می کند

افتتاح «آیتا» در مشهد مراحل پایانی خود را طی می کند