مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 12:452020-09-10اقتصادي

پلمب پروژه های ساختمانی درون بافت تاریخی شهر سبزوار


مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی سبزوار گفت: برای نخستین بار در شهر سبزوار با پیگیری پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی این شهر، 10 پروژه ساختمان سازی تعطیل و پلمب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی محسن برآبادی بابیان این مطلب، ابراز کرد:  بر اساس ضوابط بافت تاریخی ارتفاع مجاز برای ساختمان های در حال ساخت درون بافت تاریخی شهر سبزوار هفت ونیم متر در دوطبقه است که این ضوابط از سال 1387 به تمام ادارات مرتبط در شهر سبزوار از سوی استانداری ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: باوجود ابلاغ این ضوابط و لازم الاجرا بودن آن، متأسفانه برخی از مالکان با احداث ساختمان های چندطبقه و پرداخت جریمه در کمیسیون ماده 100 شهرداری بافت تاریخی شهر سبزوار را مخدوش کرده اند.

برآبادی افزود: با پیگیری و مکاتبات فراوان با شهرداری و کمیسیون ماده 100 درخواست شد به اسناد ماده 10 قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های فرهنگی- تاریخی و کمیسیون های موضوع مواد 100 و 99 قانون از اخذ جریمه از متخلفان و صدور رأی برای احداث طبقات بیشتر جلوگیری و در صورت تخلف از سوی مالکین حکم به قلع وقمع مستحدثات داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلمب پروژه های ساختمانی درون بافت تاریخی شهر سبزوار

پلمب پروژه های ساختمانی درون بافت تاریخی شهر سبزوار