مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 11:352020-09-10سياسي

برپایی نمایشگاه تذهیب ایرانی در موسسه فرهنگی اکو


ایران با همکاری موسسه فرهنگی اکو، نمایشگاه تذهیب ایرانی شامل 27 اثر تذهیب نفیس از استادان و هنرمندان را به شکل مجازی برگزار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازو همزمان در صفحه اینستاگرام این کمیسیون افتتاح می شود.

در این نمایشگاه آثار محسن آقامیری، سیده حمیده آیت اللهی، مهدی ایرانی، روح الله اسحاق زاده، لیلا پورخانی، داریوش جلیلیان، زهرا دوستی، زهره دولیخانی، زینب رهنما، مهین دخت سالک مهدوی، نسیم سوفسطایی، زهرا سیدان، زینب شاهی، فاطمه صفوی، امیر طهماسبی، سعید غلامی، حسن محمدی، محمد کرمی، زینب مسعودی، فاطمه مرادی، محمد مرادی، محسن مرادی، زهرا مختاری جونقانی، بهرام مهربان، علی میرآبادی، محمد نباتی و شهلا یوسفی نیا به نمایش گذاشته می شوند.

تذهیب واژه ای عربی از ریشه ذَهَب (طلا) به معنی طلاکاری یا زراندود کردن است که به دلیل استفاده از طلای واقعی برای تزیین کتب مقدس و اشعار ادبی و گاهی علمی به شاخه ای از کتاب آرایی و نقوش تزیینی اطلاق می شود.

همچنین هنر تذهیب آراستن و زیبا کردن کتب برای ارزش گذاری بیشتر متون به کار رفته در کتاب است و علاوه بر آن می توان گفت از جهت ارزش هنری، خود به تنهایی در قالب های (ترنج، شمسه، تاج یا پیشانی، طرح جلد، نشان، کتیبه و…) شخصیت مستقلی دارد و از ارزش هنری خاص خود برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه تذهیب ایرانی در موسسه فرهنگی اکو

برپایی نمایشگاه تذهیب ایرانی در موسسه فرهنگی اکو