مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 04:302020-09-10سياسي

چرا بعد از 40 سال هنوز علوم حس گرا را برتر می دانیم؟


دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، در نشست تخصصی طبقه بندی جدید علوم به تبیین و معرفی علوم 9گانه در طبقه بندی جدید علم از منظر فقه هدایت پرداخت.

- ایسنا/قم دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی، در نشست تخصصی طبقه بندی جدید علوم به تبیین و معرفی علوم 9گانه در طبقه بندی جدید علم از منظر فقه هدایت پرداخت.

نشست تخصصی طبقه بندی جدید علوم با حضور تعدادی از اساتید و طلاب شب گذشته در مرکز رسانه ای حوزه های علمیه کشور در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش: حجت الاسلام والمسلمین علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به ارائه مباحثی همچون معنای طبقه بندی علم، معایب طبقه بندی فعلی علم، طبقه بندی جدید علم و تبیین جایگاه مسأله تصرف طبیعت در طبقه بندی جدید پرداخت.

معنای طبقه بندی علم در طول تاریخ بسیاری افراد و جریان ها به محوریت یک مفهوم و تعریف پایه طبقه بندی علوم را انجام داده اند.

جلال الدین دوانی، سیوطی، غزالی، امام خمینی(ره) از شخصیت های جهان اسلام هستند که وارد این بحث شده اند، در غرب نیز مشهورترینشان فرانسیس بیکن است که وارد بحث طبقه بندی علوم شده اند.

به صورت طبیعی در طبقه بندی یک معیار بالادستی وجود دارد که بر اساس آن ارزش علوم معلوم می شود، همچنین در مسأله طبقه بندی ترتب علوم نیز مشخص می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بعد از 40 سال هنوز علوم حس گرا را برتر می دانیم؟

چرا بعد از 40 سال هنوز علوم حس گرا را برتر می دانیم؟