مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 شهریور 1399 ساعت 04:202020-09-10پزشكي

آب شیخ صله کرمانشاه چرا آلوده بود؟


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بنابر نمونه‌برداری‌های علمی و آزمایش‌های دقیق در مراکز پیشرفته آزمایشگاهی حوزه بهداشت استان، آلودگی منابع آبی روستای «شیخ‌صله» در ثلاث‌باباجانی به دلیل عدم وجود کلر مناسب و آلودگی آن با فاضلاب قطعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز پنجشنبه به نقل از دکتر ابراهیم شکیبا افزود: این نمونه برداری ها یک روز قبل از طغیان و روز بعد از آن از آب مصرفی در مناطق مختلف روستا جمع آوری شده و همه این آزمایش ها نشانگر آلودگی آب به دلیل عدم وجود کلر مناسب و آلودگی آب‌ با فاضلاب است.

شکیبا گفت: از بررسـی مسـتندات و بازدیـدهای میدانی مشـخص شد که از سه ماه گذشـته نوسانات کلر باقی مانده بـدلیل نقص فنی سیسـتم سـالم سازی آب، ثبت و به شـرکت آبفا گزارش شده؛ همچنین وجود منابع آلاینـده در پیرامون منبع تـامین کننـده آب و عـدم بهسازی و لایروبی مخزن جمع آوری آب چشـمه و عـدم رعایت حریم بهداشتی منبع تامین کننده آب مشهود بوده است.

او با بیان اینکه کلرسنجی روزانه طی دوهفته پیش از بروز طغیان صفر بوده است، اظهار داشت: آخرین نتیجه میکروبی قبل از بروز طغیان در تاریـخ 15 شـهریور از روسـتای شـیخ صله و بازارچه مرزی از نظر اشریشـیاکلی و آلودگی آب بـا فاضـلاب توسط آزمایشـ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شیخ صله کرمانشاه چرا آلوده بود؟

آب شیخ صله کرمانشاه چرا آلوده بود؟