مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 11:452020-09-09بين الملل

کیش ومات رفیق استالین


سیاست احمد قوام در برابر خروج نظامی شوروی از ایران چه بود؟ - سیاست احمد قوام در برابر خروج نظامی شوروی از ایران چه بود؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری نوشت: وقتی فرمان عدل مظفر را می نوشت شاید در نگاه بسیاری او یکی از منشیان دربار مظفری با خط خوش بود که تن دادن شاه به فرمان مشروطیت را کتابت کرده است.

اما او سودایی دیگر در سر داشت.

احمد قوام معروف به قوام السلطنه زندگی توفانی ای در تاریخ معاصر ایران داشته؛ از منشی گری در دربخانه سلطنتی گرفته تا پنج بار نخست وزیری و در نهایت بدنامی در سیاست ایران و تبعید.

در تاریخ ایران اما به سیاست ورزی شهره است و اگر سیاه و سفید نگاه نکنیم در کارنامه سیاسی او تلاطم های تاریخی در مقاطع مختلف را می توان درک کرد.

احمد قوام اما در مقطعی مهم از تاریخ ایران، منشأ خدمتی بزرگ شده که شایسته تجلیل است.

او را می توان نمونه سیاست ورزی ایرانی با هوش و ذکاوتی دانست که در مذاکره با قدرتی بزرگ، برتری یافته و نتیجه خوبی هم گرفته است.

احمد قوام در چهارمین دوره نخست وزیری اش در شرایطی در زمستان 1324 به نخست وزیری رسید که 3 سال قبل با بلوای نان و کشتاری که قوای نظامی از مردم در شورشی که برای اعتراض به قحطی و کمبود مایحتاج کرده بودند، عده ای کشته شدند و همین زمینه ای را برای سقوط دولتش به وجود آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیش ومات رفیق استالین

کیش ومات رفیق استالین