مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 09:152020-09-09سياسي

آیا دولت ، مجلس را در فروش نفت دور زده است؟


امروز دولت اوراق سلف نفتی با سررسید دو ساله را در بورس عرضه کرد، اقدامی که با واکنش تند نمایندگان مواجه شد و بعد از آن خبر آمد که روسای قوای مقننه و قضاییه در نامه ای به مقام معظم رهبری با این تصمیم مخالفت کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی همزمان با عرضه اوراق سلف نفتی در بورس در جلسه دو ساعته به بررسی این تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا پرداختند.

عمده انتقادات این بود که این روش دولت بعدی را بدهکار می کند.

طبق گفته علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس روسای کمیسیون های برنامه و بودجه و اقتصادی و رییس مجلس توضیحاتی درباره نحوه فروش اوراق سلف نفتی و تصمیم شورای هماهنگی سران قوا به نمایندگان ارائه کردند.

او از ابراز نگرانی پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت با این استدلال که این کار باعث تحمیل حدود 190 هزار میلیارد تومان قرض به دولت‌ بعدی می‌شود پس اگر بنا به عرضه نفت در بورس باشد باید با قیمت قطعی و نه به صورت اوراق صورت گیرد.

با شروع جلسه علنی محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نیز در ماموریتی به روسای کمیسیون های انرژی، برنامه بودجه و اقتصادی خواست که ساز و کارهای فروش نفت را بررسی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا دولت ، مجلس را در فروش نفت دور زده است؟

آیا دولت ، مجلس را در فروش نفت دور زده است؟