مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 08:252020-09-09فرهنگي

سرانه صندلی سینما در قم یک هفتم نرخ جهانی/ یک صندلی برای 702 نفر


فیلم هایی که در سینما اکران می شوند می توانند با سلیقه سازی و پرورش نگرشی نو در راستای انتقال ارزش ها و هنجارهای فرهنگی، جامعه را به سمت پیشرفت در مراتب عالی سوق دهد.

- سرانه صندلی سینما در قم به نسبت نرخ جهانی آن که یک صندلی به 100 نفر است یک هفتم نرخ جهانی را نشان می دهد.

در دنیای امروز فضای فرهنگی موجود در هر شهر به عنوان یک راه ارتباط جمعی و وسیله‌ای در جهت گسترش فرهنگ و شکل دادن یک جریان و تفکر در جامعه، اهمیت بسیاری دارد.

فعالیت‌های انسان اعم از فردی و اجتماعی متکی به فرهنگ است، فرهنگ نیز در نتیجه قوانین، آداب و رسوم و سنت‌ها به وجود می‌آید، یکی از معیارها و ملاک‌های سنجش رشد و توسعه فرهنگ یک جامعه میزان و سرانه فضای فرهنگی آن در حوزه هنرهای نمایشی و سینمایی است.

فرهنگ الگوهای رفتاری افراد جامعه را شکل می‌دهد و این الگوهای رفتاری تعیین می‌کند که افراد چگونه از فضاهای فرهنگی موجود استفاده کنند.

فرهنگ در اشیاء و محیط‌هایی مانند تئاتر و سینما نمود فیزیکی پیدا می‌کند، بنابراین وجود این مراکز در سطح شهر یک محصول فرهنگی با مبنایی کاملا اجتماعی به شمار می‌آید.

جایگاه فضای‌های فرهنگی در توسعه فرهنگ عمومیمراکز هنرهای نمایشی و سینمایی از جمله مراکزی هستند که به توسعه فرهنگ عمومی و ذائقه هنری و رسانه&zwn


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه صندلی سینما در قم یک هفتم نرخ جهانی/ یک صندلی برای 702 نفر

سرانه صندلی سینما در قم یک هفتم نرخ جهانی/ یک صندلی برای 702 نفر