مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 08:102020-09-09پزشكي

مصرف آنتی بیوتیک ها در دوران شیردهی به سلامت نوزاد آسیب می رساند


بر اساس نتایج تحقیق جدید، مصرف آنتی بیوتیک در دوران شیردهی موجب تغییر در شیر مادر شده و ممکن است به سلامت نوزاد آسیب برساند.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس نتایج تحقیق جدید، مصرف آنتی بیوتیک در دوران شیردهی موجب تغییر در شیر مادر شده و ممکن است به سلامت نوزاد آسیب برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازهلث دی، محققان کانادایی به خصوص در مورد افزایش باکتری های مضر، ازجمله باکتری سودوموناس که باعث عفونت روده ای جدی به نام انتروکولیت نکروزان در نوزاد نارس می شود، نگران هستند، حدود هفت درصد از نوزادان نارس دچار این وضعیت اغلب کشنده می شوند که در آن بخشی از روده از بین می رود.

محققان خاطرنشان کردند: گروهی از آنتی بیوتیک ها به نام سفالوسپورین ها اثر مهارکنندگی قابل توجهی بر تنوع میکروبیوتا شیر مادر دارند (میکروبیوتا مجموعه ای از گونه های میکروارگانیسم است که در اندام های مختلفی از جمله دهان، ریه و روده زندگی می کنند).

میشل آسبری، محقق ارشد گروه علوم تغذیه دانشگاه تورنتو کانادا تشریح کرد: باکتری های موجود در شیر مادر توانایی انتقال به روده نوزاد نارس و شکل دادن به سلامتی و رشد کوتاه مدت و بلندمدت نوزاد را دارند.

وی افزود: اگرچه ما تغییراتی را در باکتری های شیر مادر بر اساس عوامل مادری مشاهده کردیم، اکنون لازم است تا دریابیم که آیا این تغییرات بر سلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آنتی بیوتیک ها در دوران شیردهی به سلامت نوزاد آسیب می رساند

مصرف آنتی بیوتیک ها در دوران شیردهی به سلامت نوزاد آسیب می رساند