مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 05:352020-09-09اقتصادي

عدم افزایش سهام شناور حقوقی ها مهمترین عامل ریزش بورس/رشد سالانه بازار 42 درصد است


موضوع مدیریت سهام شناور در بازار سرمایه از سوی نهادها، صندوق ها، حقوقی ها و فعالان بزرگ اقتصاد جدی تلقی نمی شود و همین عامل مهمترین موضوع افت شاخص طی مدت اخیر نیز بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، شاهین چراغی، عضو شورای عالی بورس در برنامه گفتگوی ویژه ضمن اشاره به روند شاخص بورس گفت: موضوع مدیریت سهام شناور در بازار سرمایه از سوی نهادها، صندوق ها، حقوقی ها و فعالان بزرگ اقتصاد جدی تلقی نمی شود و همین عامل مهمترین موضوع افت شاخص طی مدت اخیر نیز بود.

ما این مساله را در شورای عالی بورس پیش بینی می کردیم و همواره در مورد آن بحث می شد و وزیر اقتصاد نیز پیگیر بود تا وزارتخانه ها یا نهادها شناورسازی سهام را بالا ببرند.

وی ادامه داد: عمدتا مدیریت سهام شرکت های بزرگ که شاخص ساز بازار نیز هستند، در اختیار نهادهای حاکمیتی یا زیر مجموعه آنها یا در اختیار وزارتخانه های مختلف است، اما متاسفانه در ساختار اقتصاد ما وضعیتی وجود دارد که عمدتاً نهادها، صندوق ها و خیلی از شرکت های سرمایه گذاری بحث شناورسازی سهام را جدی نمی گیرند.

این مجموعه ها می توانستند از افزایش قیمت سهام استفاده و سهام خود را عرضه کنند، اما متاسفانه مدیران شرکت های ما زمانی که قیمت سهامشان رو به بالاست، تصمیم فروش نمی گیرند، به جهت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم افزایش سهام شناور حقوقی ها مهمترین عامل ریزش بورس/رشد سالانه بازار 42 درصد است

عدم افزایش سهام شناور حقوقی ها مهمترین عامل ریزش بورس/رشد سالانه بازار 42 درصد است