مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 05:002020-09-09اجتماعي

غائله قمشلو از نگاه فعالان میراث و محیط زیست


چه کسی می تواند دوستدار ایران باشد و بین میراث فرهنگی و محیط زیست آن، یکی را انتخاب کند؟ - ایسنا/اصفهان چه کسی می تواند دوستدار ایران باشد و بین میراث فرهنگی و محیط زیست آن، یکی را انتخاب کند؟ از انواع دوگانه هایی که این روزها پدید آمده، یکی هم دوگانه میراث و محیط زیست است و ماجرای آن به زمانی برمی گردد که اعلام شد مالکیت قلعه و باغ تاریخی تیران و کرون که در قلب پارک ملی و پناهگاه حیات وحش قمشلو قرار دارد، به نام میراث فرهنگی اصفهان سند خورده است.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تیران و کرون البته به تازگی در این رابطه دو نکته را گوشزد کرده است: نخست اینکه سند مالکیت این قسمت تحت عنوان اراضی موات به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی امور اراضی استان اصفهان صادر شده و هیچ گونه سابقه ای از صدور سند مالکیت پارک ملی قمشلو به نام محیط زیست کشور یا استان وجود ندارد.

دوم اینکه سند صادره به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی میراث فرهنگی به مساحت تقریبی 18 هکتار که در محدوده سیاسی و ثبتی این شهرستان قرار دارد، با استناد به گواهی بند د ماده 26 آیین نامه اموال دولتی مصوب هیأت وزیران صادره از وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و صرفاً این اداره نسبت به تغییر بهره بردار از امور اراضی استان اصفهان به دولت جمهوری اسلامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غائله قمشلو از نگاه فعالان میراث و محیط زیست

غائله قمشلو از نگاه فعالان میراث و محیط زیست