مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 04:452020-09-09اقتصادي

انگیزه کشت زیر بار گرانی نهاده های کشاورزی از بین می رود


مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: گرانی 300 تا 500 درصدی نهاده های کشاورزی به خصوص کود، سم و ادوات سبب شده با شرایط موجود، کشاورزان انگیزه کشت را از دست بدهند.

- ایسنا/مازندران مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: گرانی 300 تا 500 درصدی نهاده های کشاورزی به خصوص کود، سم و ادوات سبب شده با شرایط موجود، کشاورزان انگیزه کشت را از دست بدهند.

محمدرضا شعبانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه حجم تولید مرکبات و کیوی مازندران رتبه برتر کشوری را دارد، اظهارکرد: مازندران بیش از 60 درصد کیوی و 50 درصد مرکبات کشور را تولید می کند.

وی 80 درصد از تولید مرکبات مازندران را مربوط به انواع پرتقال و نارنگی دانست و خاطرنشان کرد: به غیر از لیمو، پرتقال تامسون از اواخر سال 70 توسعه چشمگیری در استان داشته است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: کشت تک محصولی تامسون از اواخر سال 70 ، استان را با مشکل بازار مواجه کرده بود که با ایجاد بسترها و زیرساخت ها تولیدی، زمینه کشت انواع ارقام تولیدی مرکبات در مازندران رقم خورد.

شعبانی با تاکید بر اینکه تنوع مرکبات موجب تنوع بازار می شود، تصریح کرد: تنوع تولیدی در مرکبات باغ های استان یقینا باعث استمرار در تولید می شود به گونه ای که در تمام فصول سال شاهد تولید مرکبات در مازندران خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگیزه کشت زیر بار گرانی نهاده های کشاورزی از بین می رود

انگیزه کشت زیر بار گرانی نهاده های کشاورزی از بین می رود