مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 شهریور 1399 ساعت 02:402020-09-08پزشكي

گیاه بامیه محصولی استراتژیک برای کشاورزان ایلامی/ همراهی دیرین برای مردم ایلام


بامیه محصولی شاخص و استراتژیک برای کشاورزان ایلامی است که در صورت مکانیزه کردن کاشت آن، به آب کمی نیاز دارد و به دلیل علاقه مردم ایلام، به این گیاه پرخاصیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ایلام، بامیه از آن دست خوراکی هایی است که خیلی از افراد نمی پسندند؛ در حالی که این خوراکی کوچک تاثیرات زیادی بر سلامت بدن، زیبایی پوست و مو می گذارد؛ از بامیه به عنوان بمب خاصیت یاد می شود.

خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها و سرطان ها را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را قوی می کند، بامیه بهترین داروی قند است زیرا لوزالمعده را فعال می کند؛ می تواند ناراحتی های روده و معده از جمله زخم معده را درمان کند؛ این خوراکی سبز رنگ با قدرتی که دارد مفاصل را نرم می کند و از رماتیسم و آرتروز جلوگیری می کند.

بامیه بیشتر در مهران کشت می شود بامیه، یکی از گیاهان منحصر به فرد استان ایلام به خصوص در شهرستان مهران است که زمستان کاشت می شود و در فصل بهار برداشت و روانه بازار می شود.

  بامیه از جمله محصولاتی است که در مقابل گرما مقاوم است به همین دلیل در مهران بیشتر کشت می شود؛ در صورت مکانیزه کردن کاشت این محصول، نسبت به محصولات دیگر مانند برنج، به آب خیلی کمتری نیاز دارد؛ ساقه این گیاه علفی بوده و به تدریج چوبی می شود و برگ های آن پنجه ای و گاهی دندانه دار است و به وسیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاه بامیه محصولی استراتژیک برای کشاورزان ایلامی/ همراهی دیرین برای مردم ایلام

گیاه بامیه محصولی استراتژیک برای کشاورزان ایلامی/ همراهی دیرین برای مردم ایلام